Intäktsoptimering & Lojalitet

Intäktsoptimering & Lojalitet

Kontinuerliga förbättringar innebär att driva trafik till webbplatsen, att konvertera besökarna mot sina mål, samt att få kunderna att återkomma och är 3 nyckelområden inom optimering. New Amsterdam har optimering integrerat i vår utvecklingsprocess, vilket innebär att vi arbetar med konstanta förbättringar genom hela livscykeln istället för ett omfattande lanseringsprojekt.

SEO eller sökmotorsoptimering är idag den mest välkända aspekten av optimering, vilket till stor del innebär att driva trafik och besökare till siten. Företag spenderar idag en stor budget på att locka till sig nya kunder och besökare och att anpassa siten för den trafiken är en viktig del, i kombination med annonsering såsom t.ex. Adwords. SEO är idag en avancerad vetenskap som kräver djup kunskap om t.ex. Google och deras produkter vilket vi erbjuder tillsammans med ledande partners såsom Searchmint.

Då besökarna är i på webbplatsen måste den motsvara deras förväntningar och ge dem en upplevelse. Design och innehåll är ett viktigt område, liksom personalisering och en webbplats som är lokaliserad. Många kunder väljer idag bort att handla från butiker som inte är lokala, då den inte upplevs tillräckligt tryggt. Finns samma produkt till ett liknande eller enbart något högre pris på en lokal butik så väljer kunden det alternativet.

För varje besökare bör företaget ha ett mål, det kan vara att kunden ska genomföra ett köp eller att läsa mer om företaget för att skapa medvetenhet inför kommande beslutsprocesser. Dessa konverteringar eller mikrokonverteringar måste mätas och följas upp och hur framgångsrik en verksamhet blir avgörs hur mycket konvertingen kan optimeras. Konverteringsoptimering är en mycket viktig aspekt i försäljningen och kan avgöras av små detaljer, såsom färg och placering på en köpknapp till om telefonnumret till kundtjänst är tillräckligt synligt. New Amsterdam är experter på området och utvecklar det ständigt genom insamling och analys av data, erfarenhet från många butiker och A/B-testning.

Gemensamt för de allra mest framgångsrika webbutikerna är att de har en högre grad återkommande kunder än nya kunder. I genomsnitt för en webbutik kommer endast 32% av kunderna att någonsin komma tillbaks för att göra ett andra köp, vilket gör att kunden eventuellt inte blir lönsam baserat på den anskaffningskostnad som görs. Kundlojalitet är ett nyckelbegrepp för att motivera kunden att återkomma. New Amsterdam har lång erfarenhet av några av världens ledande kundlojalitetsprogram.

Kontakta Oss